Ruh Sağlığı Uzmanlarına Telesağlık Erişimi Acil Serviste 'Oyun Değiştirici' Olabilir

 https://mhealthintelligence.com/news/telehealth-access-to-mental-health-specialists-can-be-a-game-changer-in-the-ed


Florida'daki Cleveland Clinic Indian River Hastanesinde, ruh sağlığı uzmanlarına tele-sağlık yoluyla erişim, yoğun acil servisin yalnızca bakımı hızlandırmasına yardımcı olmakla kalmadı, aynı zamanda bu hastaların aldığı bakımın kalitesini de iyileştirdi.

Telemental Sağlık

Kaynak: Getty Images

Eric Wicklund tarafından

- Akıl sağlığı vakalarındaki artışla mücadele eden sağlık sistemleri, hastaları bakım sağlayıcılara bağlamak için tele-sağlığı kullanıyor. Bu, özellikle, ruh sağlığı tedavisine ihtiyaç duyan hastaların bakıma erişim için saatlerce bekleyebilecekleri acil servislerde geçerlidir.

Günümüzde, Cleveland Clinic Indian River gibi hastanelerin, acil servisten gelen herkese yardımcı olmak için davranışsal sağlık uzmanlarıyla sanal bir bağlantısı var. Bu, hastanenin psikiyatri konsültasyonları için geri dönüş sürelerini 24 saatten 40 dakikanın altına düşürmesine yardımcı olurken, aynı zamanda hastaların uygun düzeyde bakım almasını sağladı.

Florida'daki Vero Beach'te bulunan hastanenin davranışsal sağlık yönetici yardımcısı LMHC, NCC'den Anne Posey, “Muhtemelen daha az kısıtlayıcı bir bakım modeliyle tedavi edilebilecek çok sayıda hasta görüyorduk” diyor. "Ve tabii ki, davranışsal sağlık hastaları acil servis ortamında pek başarılı değiller."

Sorun, sağlık sistemlerini onlarca yıldır rahatsız ediyor. Acil servisler genellikle acil durumları stabilize etmeye ve tedavi etmeye odaklanan gürültülü, yoğun yerlerdir. Zihinsel veya davranışsal sağlık sorunları olan hastalar, gidecek başka bir yer olmadığı için genellikle acil servise getirilir ve bir uzmanın bunları incelemesi ve teşhis etmesi için beklemeleri gerekir. Çok az hastanede bu uzmanlar bulunur, bu nedenle onları hastaneye götürmek için bekleme süresi daha da uzundur. Hatta bazı durumlarda hastalar bir psikiyatriste veya başka bir uzmana görünme randevusu ile acil servisten taburcu edilir, bu da bakımı daha da geciktirir ve hastaya bakımı tamamen atlama fırsatı verir.

Koronavirüs pandemisinin neden olduğu kaosu ve hatta yoğun bir grip mevsimini ekleyin ve bakıma erişmesi gereken zihinsel ve davranışsal sağlık hastaları için boşluk genişler.

Cleveland Clinic Indian River'da, bu uzmanlar caddenin karşısındaki bir tesiste bulunuyorlardı, ancak kendi yoğun iş yükleri vardı ve kritik görülen durumlar dışında her şeyi bir anda bırakamazlardı.

2018 yılından bu yana telesağlık hizmetleri için AmWell ile ortaklık yapan hastane, sorunun farkına vararak bir telemental sağlık platformu oluşturdu. Acil servis personeli artık sanal bir psikolojik danışma talep edebilir ve bir hastayı bir saatten daha kısa bir sürede sokağın karşısındaki bir uzmana bağlayabilir.

Posey, “Acil servisteki (personel ve doktorları) başka şeyler yapmak için serbest bırakmak istiyorsunuz” diyor.

Acil servisteki bir telemental sağlık platformu, birkaç acı noktasına hitap ediyor. Acil servis personeli genellikle zihinsel ve davranışsal sağlık vakalarını değerlendirmek için eğitimli değildir, bu nedenle acil bakıma ihtiyacı olanları tanımayabilirler, bu da bir psişik konsültasyonun aciliyetini daha da önemli hale getirir. Öte yandan, birçok akıl sağlığı hastası, yaralanma veya madde kötüye kullanımı gibi klinik nedenlerle acil servise gönderilir, bu nedenle zamanında bir psikolojik danışma, klinik bakımın hızlandırılmasına yardımcı olabilir.

Posey, tele-sağlık platformunun, acil servis personelinin ve sağlayıcılarının, psikolojik danışmanlığın er ya da geç gerçekleşeceğini bilerek klinik sorunlara odaklanmasını sağladığını söylüyor. Bu, bir hastaya daha hızlı teşhis konulacağı ve ya acil servisten çıkarılacağı ve daha uygun bir ortama alınacağı ya da ilaç gibi ihtiyaç duyduğu tedavinin verileceği anlamına geliyordu.

“İlk başta karşılaştığımız en büyük zorluk, telesağlık alanında gördüğümüz örtük önyargıydı” diyor. "Hastalar gerçek bir doktora görünmek istediklerini söylüyorlardı. Bazen onları (telesağlık) alıştırmanız gerekir ve o zaman daha çabuk bir doktora görünebileceklerini anlayacaklardır.”

Posey, telesağlık yoluyla uzmanlara acil servis erişiminin "oyun değiştirici olduğunu" ve bunun farklı departmanlar arasındaki işbirliğini teşvik etmeye yardımcı olduğunu söylüyor. Tanıya kadar geçen süreyi kısaltarak hastaların ihtiyaç duydukları bakımı daha erken almalarını sağlar ve acil serviste beklemek için harcanan süreyi azaltır, bu da acil servis kalabalıklarını azaltır.

Telesağlık kullanımının acil serviste eninde sonunda yaygınlaşacağını, meşgul departmana daha fazla uzmana erişim sağlayarak ve daha fazla hizmet üzerinde koordinasyona izin vereceğini umuyor.

“İnsanlar gerçekten avantajları görmeye başlıyor” diyor. "Yalnızca işleri hızlandırmakla kalmıyor, aynı zamanda bakımın kalitesini de iyileştirebiliyor."  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dijital hastalık sürveyansı için etik ve yönetişim